Siste kommentarer
til våre nyhetssaker:

Berit
Erik Evjen Høyvik
Jon Olav
Elin
Øyvind Neeraas
Orkdal
 




Ledig
 


Ikke drikk dette på trening

Skrevet 24.10.2009 09:57 - Livsstil

Selv light-variantene ødelegger for deg

 


Meget godt, men usunt - særlig pga store sukkermengder. Unngå den særlig før, under og etter trening.

 

At vann er det aller beste får kroppen, mens brus generelt er meget usunt på grunn av sitt store sukkerinnhold er noe vi alle vet.

 

Men i følge KK, som siterer ernæringsspesialisten Tanya Zuckerbrot i amerikanske Fox News, er det flere forhold som tilsier at du i hvert fall bør holde deg unna brus i forbindelse med trening og væskeinntak.

 

Uttørrende

Brus inneholder vanligvis fosforsyre, koffein, store mengder sukker og andre kjemikalier

 

Koffein virker uttørrende på kroppen, og fosforsyren trekker kalsium ut fra skjelettet. Dette gjør deg mer sårbar for sykdom som beinskjørhet.

 

Ifølge kostholdeksperten er det heller ikke greit om du holder deg ti sukkerfri- og koffeinfri brus under og etter treningen:

 

Kullsyren lurer magen

Kullsyren får nemlig magen din til å føles fullere enn den er, og faren for at du ikke får gjenopprettet væskebalansen etter en svett treningsøkt øker.

 

- Kroppens egen evne til å registrere dehydrering er dårlig, sier Zuckerbrot. - Du har som regel vært dehydrert en stund når du oppdager at du er tørst.

Kilder; KK/skinnyandthecity.com

 

AL

 

 


 

 

 


Til toppen

Del denne artikkelen på 




Legg til kommentar


Navn:
Kontaktinformasjon
Kontroll: Skriv inn tegnene Skriv inn tegnene du ser i bildet for godkjennelse.
kommentar:
 
For å unngå publisering av støtende innhold, har vi nå innført godkjenning av kommentarer.

De blir nå lest, før de blir godkjent og publisert. Vi leser igjennom jevnlig og publiserer godkjente kommentarer så fort vi kan.



T2 Regnskap AS - Alt innen regnskapstjenester



Ta kontakt på: